• پنجشنبه ۲۲ شهریور ماه، ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 976-34689-5
  • خبرنگار : 19
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی ارزش ایران تشریح کرد:

نقش بندرانزلی در تکمیل کریدور ترانزیت بین المللی داخل کشور

عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی ارزش ایران، با بیان اینکه بنادر انزلی و امیرآباد نقش مهمی در پروژه توسعه ریل محور کشور با رویکرد اتصال به بنادر بازرگانی دارند، تاکید کرد: اتصال استان گیلان و بندر انزلی به شبکه ریلی و تکمیل کریدور ترانزیت بین المللی در داخل کشور از جمله اهداف اصلی راه آهن قزوین – رشت – انزلی است.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، کامران امامی در سی و هشتمین نشست تخصصی توسعه که با موضوع «نحوه اتصال بندرانزلی به شبکه ریلی» در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان برگزار شد، با اشاره به اهمیت برنامه ریزی ارزشمند و مهندسی ارزش در تبدیل علم به ثروت، اظهار کرد: مهندسی ارزش نیازمند خرد جمعی، نگاه از بیرون و خلاقیت و نوآوری است.

وی با بیان اینکه کار تیمی، برخورد نظام مند، دیدگاه خلاقانه و هم افزایانه، دیدگاه بیرونی و استقلال نظر متدولوژی ارزش را شکل می دهد، گفت: متدولوژی ارزش شامل تحلیل ارزش، مهندسی ارزش، برنامه ریزی ارزش، مدیریت ارزش و پیشنهاد تغییر به روش مهندسی ارزش است.

عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی ارزش ایران، کارایی مهندسی ارزش را در عمل ثابت شده دانست و تصریح کرد: مهندسی ارزش از سال 1947 مطرح شده و تا سال 1997 تکامل پیدا کرده و چند رشته ای بودن، تعدد سازمان های درگیر و تعدد مشاوران درگیر از جمله ویژگی های آن است.

امامی، با بیان اینکه بنادر انزلی و امیرآباد نقش مهمی در پروژه توسعه ریل محور کشور با رویکرد اتصال به بنادر بازرگانی دارند، تاکید کرد: اتصال استان گیلان و بندر انزلی به شبکه ریلی و تکمیل کریدور ترانزیت بین المللی تمام ریلی شمال – جنوب در داخل کشور از جمله اهداف اصلی راه آهن قزوین – رشت – انزلی است.

وی حمل و نقل ریلی را امن ترین حمل و نقل دانست و خاطرنشان کرد: نقش کلیدی گیلان در توسعه پایدار کشور، کاهش اهمیت گیلان از سال 1917، زیست بوم حساس و ظرافت در برقراری تعادل میان محیط زیست و توسعه اقتصادی، الگوی توسعه سبز و آبی، جاده ابریشم جدید، دو برابر ظرفیت زیست محیطی و توسعه منطقه ای راه آهن و گردشگری هدایت شده از جمله رهیافت های آمایش این استان است.

مدیرعامل مهندسان مشاور کریت کارا، با بیان اینکه گیلان براساس طرح آمایش نیازمندی بیشتری به شبکه ریلی دارد، گفت: بندر، نیروی دریایی، شیلات و گردشگری عناصر اصلی اقتصاد بندرانزلی بوده که با محدودیت هایی نظیر مساحت شهر، کاهش سطح تالاب انزلی، جنوب گیلان برای مراکز صنعتی و متوسط بالای سن جمعیت مواجه است.

امامی، افزایش سهم ریلی در حمل و نقل بندری را مهمترین هدف پروژه اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی دانست و افزود: با اجرای این پروژه فرصت ترانزیت بین المللی، راه ابریشم، سهولت تردد شهری، سهولت صادرات و واردات، بهبود گردشگری، ارتقای محیط زیست، بهبود لجستیک بندر و مطابقت حمل و نقل ریلی با اسناد بالادستی فراهم می شود.

وی معیارهای ارزیابی استفاده بندر از شبکه ریلی را شامل ملاحظات محیط زیستی، سهولت اجرا، سهولت بهره برداری، ایمنی، سهولت تردد شهری، ارتقای لجستیک و حمل و نقل ترکیبی، رقابت پذیری با سایر بنادر و رضایت ذینفعان دانست و متذکر شد: مهندسی ارزش الزاما کاهش هزینه به همراه ندارد.

عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی ارزش ایران، از ارائه 227 ایده به کمیته پروژه برنامه ریزی ارزشمند اتصال بندرانزلی به شبکه ریلی خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این پروژه گیلان بتواند از صنعت حمل و نقل ریلی استفاده کند.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: