• یکشنبه ۱۰ تیر ماه، ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 974-16589-5
  • خبرنگار : 1
  • منبع خبر : رشت

‌رئیس جامعه هتلداران گیلان:

بخش خصوصی از ارائه خدمات به گردشگران محروم مانده است

رئیس جامعه هتلداران استان گیلان با اشاره به اینکه هیچگونه نظارتی به مسافر کاشانه‌های گیلان صورت نمی‌گیرد، گفت: در برخی مسافر کاشانه‌ها ‌کارهای غیرقانونی انجام می‌گیرد .

حسن مهرور اصلی در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه گیلان، گفت: حدود 270 هتل، مجتمع و هتل آپارتمان در استان گیلان وجود دارد که تنها سه هتل پنج ستاره در استان تاکنون احداث شده و نیاز است تا در مرکز استان هتل‌های پنج ستاره بیشتری ایجاد شود، زیرا رشت شهر تجارت است و ما در شهر رشت نیازمند ساخت هتل‌های متنوع هستیم تا سطح خدمات رفاهی به گردشگران بهتر و بیشتر شود .

وی با اشاره به اینکه هرساله در ایام پیک سفر، شاهد حضور گردشگران و مسافران زیادی در استان، هستیم افزود: متاسفانه تاکنون ما نتوانسته‌ایم از حضور گردشگران در گیلان بهره‌برداری درستی داشته باشیم .

رئیس جامعه هتلداران استان گیلان، ادامه داد: رقیب‌های نابرابری در مقابل جامع هتلدران استان وجود دارد و علت آن است که دستگاه‌های دولتی از خدمات و تسهیلات دولت استفاده کرده‌اند و خدمات بی‌کیفیت و ارزان ارائه می‌کنند که خود این امر باعث نارضایتی مسافران و گردشگران از خدمات ارائه شده است .

مهرور با اشاره به اینکه بخش خصوصی از ارائه خدمات به گردشگران محروم مانده است، گفت: ما نتوانسیم اصل 44 قانون اساسی که دغدغه مقام معظم رهبری و نظام است را ‌اجرا کنیم، خدمات خصوصی سازی نشده است و بخش خصوصی حضور دارد اما بخش دولتی در رقابتی نابرابر بدون دادن ارزش افزوده در حال ارئه خدمات به گردشگران است .

وی اضافه کرد: عالی‌ترین رکن سواد اجتماعی مربوط به گروه معلمین جامعه است، مدارسی که جای تعلیم و تربیت باید باشد امروز با کمترین امکانات ممکن از 200 تا 300 مسافر در هر شبانه روز در کلاس‌های درس پذیرایی می‌کنند و با داشتن چندسرویس بهداشتی مشترک بسیاری از ارزش‌های انسانی را زیر سوال می‌برند .

رئیس جامعه هتلداران استان گیلان، خاطرنشان کرد: خدمات درست به مردم ارائه نمی‌شود، نارضایتی خدمات ارائه شده توسط آموزش و پرورش ارتقاء کیفیت خدمات هتلداری را پایین آورده است و هتلداران با ارئه خدمات با سطح پایین‌تر به دنبال کاهش هزینه‌ها هستند و این سبب شده تا مسافران رده‌های چهار و پنج به استان سفر کنند و مسافرینی که به دنبال دریافت خدمات لوکس هستند، استان‌ها و کشورهای دیگری را جهت سفر برگزینند .

  وی تاکید کرد: ما به دنبال ارتقاء آموزش و خدمات در جامع هتلداری هستیم تا همچون هتل‌های مطرح دنیا به ارائه خدمات بپردازیم و این برای هتلداران استان هزینه بر است اما مدارس استان با رنگ آمیزی کلاس‌های درس خود سعی در جذب مسافران دارند .

مهرور خاطرنشان کرد: قریب به 80 درصد از هتل‌های استان در ایام تابستان خالی هستند، این در حالی است که خانه‌های معلم که زمانی تنها مختص اقامت جامعه فرهنگیان کشور بود، در ایام تابستان کاملا پر بوده و به غیر از فرهنگیان در حال ارائه خدمات به عموم مردم هستند .

وی ادامه داد: ارائه خدمات در مراکز دولتی که همه هزینه‌ها بر دوش دولت است با بهره‌گیری از نیروهای دولتی بدون پرداخت ارزش افزوده صورت می‌گیرد و این رقابت با بخش خصوصی کاملا نابرابر است .

رئیس جامعه هتلداران استان گیلان با اشاره به اینکه بدبختی ما زیر سرسبزی استان مخفی شده است، گفت: مسافر کاشانه در استان گیلان مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است که باید بازنگری دقیقی در راستای ارائه خدمات در این مراکز صورت گیرد و نباید در حالی که این مراکز به حال خود رها شده‌اند، بوم گردی را در استان راه انداخت و آن را به حال خود رها کرد زیرا می‌تواند طبعات اجتماعی زیان باری را برای استان رقم بزند .

وی اضافه کرد: امروز نفت نمی‌تواند تنها راه درآمد کشور باشد، باید به دنبال ارز آوری در کشور باشیم و تنها بخشی که می‌تواند در کشور ارز آور باشد بخش گردشگری است که منحصرا مربوط به جامعه هتلدران است زیرا هتل‌ها برای ارائه خدمات 320 نوع از خدمات و کالاهای مصرفی را استفاده می‌کنند و این امر حکایت از آن دارد که چرخه عظیم اقتصادی کشور وابسته به ارائه خدمات در هتل‌ها است .

مهرور افزود: ما نیازمند بازنگری در بخش گردشگری هستیم مسئولین باید همدلی بیشتری با جامعه هتلدران کشور و استان داشته باشند، خدمات ارزان در مراکز غیر مرتبط با گردشگری ارائه کردن کیفیت خدمات را کاهش و در نتیجه سبب نارضایتی گردشگران می‌شود و یک مسافر ناراضی 20 مسافر را از استان فراری می‌دهد .

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نباید در کار گردشگری دخالت کند، گفت: اگر قرار است مدارس در فصل تابستان به علت بیکاری به هتل تبدیل شوند ما هم در پاییز و زمستان که مسافر نداریم می‌توانیم هتلهایمان را به مدرسه تبدیل کنیم .

رئیس جامعه هتلداران استان گیلان گفت: زمانی که طرح اقامت مسافران در مدارس مطرح شد، قرار بود سر ریز مسافران به مراکز اقامتی موقت همچون مدارس روانه شوند اما اکنون ما باید منتظر بمانیم تا مدارس پر شوند تا مسافران به هتل‌ها مراجعه کنند و جالب تر این است که علاوه بر مدارس در حال حاضر خوابگاه‌های دانشجویی هم به مراکز اقامتی مسافران و گردشگران تبدیل شده‌اند .

وی خاطرنشان کرد: هتل‌های ما در بندر انزلی متنوع ترین خدمات را ارائه می‌دهند اما اکنون همه آنها خالی از مسافر هستند، اگر این روند ادامه یابد، فروپاشی داخلی هتل‌ها را شاهد خواهیم بود .

مهرور با اشاره به فعالیت 5 هزار مسافرکاشانه با مجوز میراث فرهنگی استان گفت: هیچگونه نظارتی به مسافر کاشانه‌های استان صورت نمی‌گیرد و برخی مسافر کاشانه‌ها به عنوان مراکز فساد در حال فعالیت هستند نه مراکز ارزان قیمت و عامل بازدارنده ورود مسافران به هتل‌ها محسوب می‌شوند .

وی افزود: دادستان استان گیلان باید همکاری بیشتری با نیروی انتظامی در خصوص شناسایی و جمع آوری مراکز اقامتی متخلف داشته باشد .

رئیس جامعه هتلداران استان گیلان گفت: در حال حاضر با توجه به فصل تابستان ضریب اشغال هتل‌های استان کمتر از 15 درصد است که این فاجعه محسوب می‌شود .

وی تاکید کرد: ما مخالف فعالیت مسافرکاشانه‌ها و بوم گردی نیستیم زیرا سلیقه مردم در بحث اقامت طی این سالها تغییر کرده است لازم است مسافر کاشانه‌ها و مراکز بوم گردی در کنار هتل‌ها باشند، همانطور که در استان اردبیل این اتفاق در حال انجام است و لازم است قانون برای مسافرکاشانه و هتل‌ها یکی شود تا بتوانیم در کنار هم به رقابت سالم بپردازیم .

رئیس جامعه هتلداران استان گیلان متذکر شد: مقصر اصلی در وضعیت پیش آمده و مشکلات جامعه هتلداران استان گیلان سازمان متولی ما است که فکری به حال ما نمی‌کند و مسئولین عالی رتبه استان در خواست کمک صورت نمی‌گیرد.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: