• سه شنبه ۲۴ بهمن ماه، ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 9611-63989-5
  • خبرنگار : 9
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

حذف آزمون‌های ورودی دوره ابتدایی یکی از اهداف سند تحول بنیادین است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با اجرای مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون‌های مدارس خاص در مقطع ابتدایی، اجرای برنامه‌هایی مانند ارزشیابی توصیفی جان تازه‌ای می‌گیرد.

به گزارش ایسنا - منطقه گیلان، مهدی حاجتی با اشاره به آسیب‌های برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس خاص در مقطع ابتدایی، اظهار کرد: وجود آزمون‌های خاص در پایان دوره ابتدایی آسیب جدی بر پیکره تعلیم و تربیت تحمیل می‌کند که تغییر شیوه تدریس و انحراف به سوی روش‌های تک بعدی و شیوه‌های تست زنی در تدریس معلمان، از آن جمله است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: حذف این آزمون‌ها گام ارزشمندی است تا دوره ابتدایی با توجه به حساسیت و اهمیت آن، نشاط و شادابی خود را مجددا پیدا کند و دانش‌آموزان از زیر بار فشار انتظارات بالا برای قبولی در این آزمون‌ها رها شوند. با اجرای مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون‌های مدارس خاص در مقطع ابتدایی، اجرای برنامه‌هایی مانند ارزشیابی توصیفی جان تازه‌ای می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود مؤسسات مختلف علمی و انتشار و ارائه كتاب‌های كمك درسی در مدارس ابتدایی، خاطرنشان كرد: در پی توزیع گسترده كتاب‌های كمك درسی در بازار، گردش مالی بالایی نیز صورت می‌گیرد كه هیچ نفعی برای آموزش و پرورش ندارد و به خانواده‌ها نیز لطمه وارد می‌كند.

حاجتی درباره نظریه‌های یادگیری در دوران جدید گفت: نظریه‌های یادگیری در قرن 21 متحول شده است و بحث سنجش و ارزشیابی را به‌عنوان بخشی از اطلاعات و داده‌ها باید نگاه کرد نه صرفا به‌عنوان تنها داده‌ای که در دست است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در پایان اظهار امیدواری کرد: با این مصوبات باید به سمت حذف كنكور پیش برویم تا فرایند یاددهی و یادگیری مطابق اهداف سند تحول در مدارس اتفاق بیفتد.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: