• چهارشنبه ۱۲ مهر ماه، ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 967-2090-5
  • خبرنگار : 2
  • منبع خبر : رشت

معاون وزیر راه و شهرسازی:

راه آهن رشت- قزوین از سخت‌ترین خط های ریلی کشور است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن رشت- قزوین از سخت‌ترین و مهمترین خط های ریلی کشور است.

به گزارش ایسنا منطقه گیلان،دکتر خادمی در بازدید از راه آهن رشت- قزوین گفت: این راه یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین خط‌ های ریلی کشور است که با حجم عملیاتی بالا در حال ساخت است.

وی با اشاره به سخت گذر بودن بخشهایی از مسیر عبور راه آهن رشت- قزوین خاطرنشان‌ کرد: از مجموع  164 کیلومتر این پروژه  28 کیلومتر آن از مسیر تونل و گالری و 8 کیلومتر آن از روی پل عبور می‌کند که از لحاظ حجم کاری جزء بزرگترین پروژه‌های ریلی کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: حفاری تونلها زمان‌بر و پر ریزش بوده که در بسیاری از موارد ریزش‌ها قابل پیش‌بینی نبود، که این امر سبب شد روند اجرای پروژه در بعضی از نقاط به کندی پیش رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : 16 کیلومتر از زیرسازی طول پروژه باقی مانده است که حداکثر طی یکماه آینده 12 کیلومتر آن آماده‌سازی می‌شود و در بخش روسازی هم از 34 کیلومتر باقی مانده طی یکماه آینده 18 کیلومتر آن ریل‌گذاری می‌شود.

دکتر خادمی اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه را بالغ بر 250 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای تکمیل کل کار و راه‌اندازی کامل آن بالغ بر 350 الی 400 میلیارد تومان مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه با اتمام این پروژه آخرین مسیر ریلی شمال به جنوب  متصل می‌شود، تصریح کرد: با ادامه خط آهن قزوین-رشت به انزلی و آستارا یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی شمال به جنوب تکمیل می‌شود که این امر می‌تواند در ترانزیت کالا ومسافر نقش بارزی ایفا کند.

وی افزود:در حال حاضر تلاش می‌کنیم از محل تامین اعتبار خارجی یا صندوق ذخیره ارزی مابقی پروژه به سمت آستارا را تکمیل تا شاهد اتصال کریدور شمال به جنوب باشیم.

 


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: