• یکشنبه ۲ مهر ماه، ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
  • دسته بندی : فرهنگی و هنری
  • کد خبر : 967-193-5
  • خبرنگار :
  • منبع خبر : رشت

جای یک مباحثه خلاق در نظام آموزشی ایران خالیست

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: متاسفانه جای یک مباحثه خلاق در نظام آموزشی ایران خالی است تا دانش آموزان بتوانند با تکیه بر خلاقیت و استدلال به تولید محتوا بپردازند.

به گزارش ایسنا منطقه گیلان، دکتر هادی نوری در مراسم نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه توحید فومن، اظهار کرد: وظایف نظام آموزش و پرورش تلفیقی از شور و شعور است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه معلمین علاوه بر تحصیل علم و دانش به پرورش بعد شخصیتی دانش آموزان توجه داشته باشند، افزود: نظام آموزشی نبایدتک بعدی باشد و پرورش روح نیز باید در کنار افزایش علم  و آگاهی پرورش یابد.

وی با بیان اینکه هوش دارای سه بعد حافظه، استدلال و تخیل است، ادامه داد: نظام آموزشی ما حافظه محور است، توجه به استدلال زمینه ساز جامعه ای گفتگو محور است، دنیای امروزی نیز فرصتی ارزشمند برای توجه به خلاقیت و تشویق ایده های نو است.

نوری با تاکید بر اینکه نظام آموزشی ایران از حافظه محوری به اندیشه  ورزی و خلاقیت تغییر یابد، یادآور شد: متاسفانه جای یک مباحثه خلاق در نظام آموزشی ایران خالی است تا دانش آموزان بتوانند با تکیه بر خلاقیت و استدلال به تولید محتوا بپردازند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان ضمن بازدید از کتابخانه و بخش های مختلف مدرسه توحید با رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فومن دیدار و گفتگو کرد.

 


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: