• سه شنبه ۱۷ مرداد ماه، ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 965-5390-5
  • خبرنگار : 2
  • منبع خبر : رشت

معاون منابع انسانی شرکت توزیع برق گیلان:

اخلاق در وصول مطالبات بهای برق موثر است

معاون منابع انسانی شرکت توزیع برق گیلان گفت: نقش اخلاق و معنویت در بهبود عملکرد و وصول مطالبات تاثیرگذار است.

به گزارش ایسنا منطقه گیلان،هادی آذرنوا در جلسه آسیب شناسی وصول مطالبات بهای برق مصرفی درخصوص نقش اخلاق در افزایش کیفیت عملکرد نیروی انسانی گفت:همه افرادی که با هر نوع قرارداد و رابطه کاری در حوزه عملکرد شرکت فعالیت می‌کنند و به نیابت از شرکت توزیع نیروی برق استان خدماتی را ارائه می‌دهند،جزء سرمایه ها و داراییهای انسانی شرکت هستند.

وی در ادامه درخصوص نقش اخلاق و معنویت در بهبود عملکرد و تاثیر آن در وصول مطالبات اضافه کرد:یکی از دغدغه‌های اصلی هر سازمان و ارگان در محیط کسب و کار،بهبود عملکرد کارکنان بوده تا با ارتقاء کارآیی و اثربخشی بهره‌وری به حداکثر ممکن برسد.

آذرنوا ادامه داد:برای تحقق این هدف از زمان پیدایش مدیریت علمی تاکنون که دوران مدیریت نوین است،دستورالعملها و روشهای زیادی تدوین شده است،ولی مدلهای ریاضی و عددی به تنهایی نمی‌توانند افزایش بهره‌وری را تحقق بخشند.

وی خاطر نشان کرد:در سه دهه اخیر با ایجاد یک بحث و تعامل بین دانشمندان علم اقتصاد و دانشمندان فلسفه و اخلاق، رشته کاربردی جدیدی تحت عنوان  اخلاق در محیط کسب و کار شکل گرفته است که هدف آن ارتقاء روحی و روانی کارکنان و جلوگیری از ناهنجاریها و انحرافات است.

این اهداف در سه سطح فردی،گروهی و سازمانی تقسیم بندی می شود و زمانی که این سه هدف محیا شود.اهداف و ارزشهای فردی و سازمانی در یک راستا قرار می گیرند که این امر موجب رسیدن به نتیجه مطلوب در دسترسی به اهداف متعالی سازمانی می شود.

در ادامه این جلسه دکترمحمد اسماعیل هنرمند،معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت در رابطه با اهمیت استراتژیک و صول مطالبات و دورنمای آینده آن در شرکتهای توزیع برق گفت:حرکت شرکتهای توزیع برق به سمت شرکتهای توزیع برق هوشمند، قطعا جایگاه خدمات مشترکین را در شرکتهای توزیع برق تغییر خواهد داد و با جدا سازی شرکتهای توزیع برق به دو شرکت سیم دار و بنگاه فروش،عملکرد خدمات مشترکین که در قالب شرکتهای بنگاه فروش خواهد بود و بیش از پیش برجسته و تاثیر گذار بوده و کل مجموعه صنعت برق را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود:فرآیند وصول مطالبات که با قرائت و صدور صحیح صورتحساب مشترکین آغاز می شود باید پاسخگوی بخشهای دیگر صنعت برق از جمله بازار خرید و شرکت های سیم دار باشد چرا که هرگونه تاخیر در اخذ بهای برق مصرفی،یقینا چرخه تامین برق کل کشور را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

هنرمند ادامه داد:همچنین علاوه بر این عملکرد خدمات مشترکین بر روی دیگر شاخص ها نظیر تلفات نیز تحت عنوان تلفات غیرفنی تاثیر بسزایی داشته و این موضوع نشان از جایگاه ویژه خدمات مشترکین در صنعت برق دارد.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: