• پنجشنبه ۸ تیر ماه، ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 964-1290-5
  • خبرنگار : 2
  • منبع خبر : رشت

راه آهن رشت-قزوین 94درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت:پروژه راه آهن قزوين ـ رشت در حال حاضر داراي پيشرفت فيزيكي بیش از 94 درصد است.

به گزارش ایسنا منطقه گیلان،مهندس علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در حاشیه بازدید وزیر  راه و شهرسازی از پروژه راه آهن رشت- قزوین گفت: در استان تا پایان سال 92 ، 7800 کیلومتر راه روستایی داشتیم که با اقدامات مناسب این عدد را در سال 95 به 9045 کیلومتر رساندیم و با افتخار شاخص آسفالت راه روستایی که در سال 92 ،  39.5 درصد بود ، تا پایان سال 95  به 51.77 درصد رسید.

وی با اشاره به نقش پررنگ پیمانکاران در ارتقا 12 درصدی شاخص آسفالت راه روستایی استان گیلان ، از وزیر راه و شهرسازی درخواست مساعدت کرد تا نسبت به پرداخت مطالبات آنها اقدام شود .

خاوری ادامه داد: مسکن مهر در گيلان در مجموع شهرهای بالای  25 هزار نفر جمعیت و 4 شهر رستم آباد، منجیل ، لوشان و رودبار،51هزار و 370واحد است كه تاكنون 39هزار و 193 واحد به متقاضیان تحویل شده است.

وی افزود:اکنون واحدهای دارای متقاضی 5هزار و پانصد واحد است که در صدد هستیم، امسال تعداد زیادی را تقدیم مردم کنیم.

وی همچنین گفت: پروژه راه آهن قزوين ـ رشت به علت عبور از رشته كوه البرز،سد سفيد رود و قطع عرضي چندين باره آزاد راه قزوين ـ رشت داراي سازه هاي خاص و منحصر به فرد است و تا پايان سال 92 پيشرفت فيزيكي اين پروژه 52 درصد بود و در دولت تدبير و اميد و با توجه به اولويت اجراي پروژه هاي ريلي، در حال حاضر داراي پيشرفت فيزيكي بیش از 94 درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در ادامه به سه پروژه بازکیاگوراب – سیاهکل ، فومن – سراوان و انزلی رضوانشهر که تامین منابع مالی آنها ها ازطریق ماده ۵۶ قانون تامین می شود اشاره کرد و گفت : در اواخر سال 95 مجوز سازمان برنامه بودجه را اخذ کردیم و فرایند واگذاری به پیمانکار هم انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با کمک مقام عالی وزارت راه و شهرسازی اولین پروژه ماده 56 کشور که مربوط به حوزه راه گیلان است را به نتیجه برسانیم. 

خاوری در ادامه از دستور مقام عالی وزارت در جهت روند پیگیری جدی تر محورهای های پرحجم و دارای اهمیت ترافیکی استان خبر داد و به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با محور بزرگراه فومن- سراوان اشاره کرد و افزود:تبدیل این بزرگراه به آزاد راه و امکان اخذ عوارض می توانند تسهیل کننده باشد.

وی حجم سرمایه گذاری در قالب ماده 56 در این سه پروژه بازکیاگوراب – سیاهکل ، فومن – سراوان و انزلی رضوانشهر که قرار است در بازه 2.5 ساله توسط بخش خصوصی انجام شود را 300 میلیارد تومان ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با مساعدت سازمان برنامه و بودجه این فرایند تسریع شود.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: